Estimadas
familias:
Coa
intención de promocionar o
xadrez
entre
os nenos/as do noso centro, e atendendo á resolución do Parlamento
Europeo recomendando a súa inclusión nos centros escolares, o
Concello de Gondomar ofreceunos unhas xornadas para nenos/as de
educación primaria.
Celebraranse
o luns 16 de marzo para os nenos/as dende primeiro ata sexto de
primaria.
Serán impartidas por monitores de xadrez, que de forma amena e
sinxela explicarán os alumnos/as o xogo-ciencia do xadrez.
A
IMPORTANCIA DO XADREZ NA ESCOLA
A
continuación expoñemos, de xeito breve e esquemático as
capacidades intelectuais que se potencian, os valores que se ensinan
e os hábitos que se adquiren co estudio e a práctica deste xogo.
O
xadrez é un xogo moi útil para desenvolver a axilidade mental e a
paciencia. Preténdese motivar aos nenos/as para que potencien a súa
capacidade de análise ante determinadas situacións.
Se
traballa a orientación do espacio- tempo e se mellora a expresión
verbal.
O
xadrez, en definitiva, e importante para a estimulación do
pensamento, posto que a súa práctica engloba dous tipos de
razoamento: o converxente, que consiste en saber aplicar os
procedementos e os razoamentos lóxicos adecuados para atopar
solucións correctas e o diverxente ou creativo, onde en función de
coñecementos ou experiencias previas se calculan unha ou varias
respostas, diferentes segundo a persoa e as circunstancias do
momento.
Na
resolución de problemas é moi importante, en primeiro lugar, ter a
capacidade de recoñecelos e en segundo lugar, poder seleccionar os
elementos importantes e discriminar os que non o son. En terceiro
lugar, poder comparar as diferentes situacións e realizar os
cálculos mentais necesarios para atopar as solucións máis idóneas.
É
necesario destacar que mellora o aumento da capacidade de atención e
a concentración. Tamén se mellora o razoamento lóxico e a memoria.
O
feito de aprender a estar en silencio serve para fomentar e reforzar
a adquisición de hábitos de estudio e, en consecuencia, incidir
positivamente na mellora do rendemento escolar.
Ademais
potenciase a capacidade de cálculo, de análise, mellora a
percepción, a discriminación, a creatividade, a imaxinación e a
intuición.
Respecto
o ámbito da personalidade se estimula a iniciativa, o autocontrol, a
autodisciplina, o esforzo, a reflexión, o pensamento crítico e a
responsabilidade. Tamén mellora a organización e a planificación,
e se potencia a autoestima e a autonomía.
Nunha
partida de xadrez os xogadores están constantemente tomando
decisións, para conseguir unha extratexia gañadora e así superar
as dificultades . Isto require unha reflexión e uns análises
previos para poder atopar a solución axeitada a cada momento e a vez
que previr as futuras respostas do seu contrincante.
Independentemente
de si gaña ou perde, aumenta a autoestima, xa que vai constatando
que melloran as súas capacidades intelectuais e o autocontrol
emocional.
As
persoas que aprenden a escoller a mellor solución diante dun
problema serán máis autónomas e máis responsables.
Dentro
do ámbito deportivo, o xadrez fomenta o respecto polas regras do
xogo, a aceptación de resultados das partidas, a solidariedade, a
tolerancia, o respecto ao contrincante e a cooperación. E dicir, o
xadrez é un instrumento que pode axudar á socialización.
Dentro
do ámbito da saúde, o xadrez fomenta o desenvolvemento e o
mantemento das capacidades intelectuais e, á vez, axuda a atopar un
equilibrio emocional que aporta benestar e felicidade ás persoas, e
a aprender a convivir.
En
definitiva o xadrez facilita o proceso de aprendizaxe e a educación
integral da persoa, o cal comporta unha notable mellora do rendemento
escolar e do grado de maduración intelectual e persoal.
(Libro:“El
ajedrez, un instrumento pedagógico”.)
Un
saúdo
O Equipo de
Actividades Complementarias.
Ningún comentario:
Publicar un comentario